Helsetjenester i apotek – er det en god ide?

av Maria Stuifbergen 26. august 2013

Ved HUNT forskningssenter arrangeres det samfunnsaktuelle debattmøter hver siste fredag i måneden.

Førstkommende fredag 30.- august er emnet:
“Helsetjenester i apotek – er det en god ide?”
kl 1300-1500 ved Arken, Sykehuset, Levanger.Diabetic is doing a glucose level finger blood test

Innledere til debatten vil være:
Rønnaug Larsen, kvalitetssjef ved Norsk Medisinaldepot AS – Vitus apotek, kommer fra Oslo for å delta i møtet. Hun er farmasøyt og har jobbet i apotekbransjen i over 20 år og i ti av disse årene på apotek. Hun har også erfaring fra to ulike apotekkjeder og som universitetslektor.

Den andre innlederen er professor dr. med. Siri Forsmo, nytilsatt leder ved Institutt for samfunnsmedisin, NTNU, som startet denne debatten med en kronikk i Aftenposten tidligere i sommer, hvor hun uttaler seg kritisk til apoteker som tilbyr tester.

HUNT forskningssenter spanderer kaffe/te og litt å bite i, og det vil være god tid til debatt.

Vel møtt!