Bibliotek for medisin og helse – HiST og NTNU har åpnet

av @NTNUhealth 12. desember 2013

Blogger: Mette Larsson Mette Larsson

Mandag 9. desember åpnet vi Bibliotek for medisin og helse – HiST og NTNU, for publikum. Det ble servert gløgg, pepperkaker og klementiner til de som besøkte oss de første dagene. Mange studenter og ansatte tok turen innom, og de var meget fornøyd med det nye biblioteket.

Klementiner hos Bibliotek for medisin og helse

Julestemning i biblioteket. Gløgg og klementiner. Foto: Frode Thomassen

Målgruppene til Bibliotek for medisin og helse er først og fremst studenter og ansatte ved HiST og NTNU og St. Olavs Hospital. I biblioteket har vi samlet boksamlingene til HiST biblioteket Øya og Medisinsk bibliotek NTNU under samme tak, vi har også fått flere pc-arbeidsplasser og grupperom, samt fine områder hvor man kan slappe av eller jobbe.

Bibliotek for medisin og helse

Fine sittegrupper og arbeidsområder for studenter. Foto: Frode Thomassen

Bibliotek for medisin og helse er gunstig plassert midt i det nye Kunnskapssenteret. Dette gir en enestående mulighet til å bli et samlingspunkt ved St. Olavs Hospital.

Biblioteket ønsker å bidra til å skape et levende miljø i senteret gjennom ulike arrangementer som forelesninger, debatter, utstillinger og liknende. Første ute er en fotoutstilling utformet av seks medisinstudenter etter en sommerutveksling gjennom Norsk medisinstudentforening på Vestbredden i Palestina. For mer informasjon om prosjektet se marhabanablus.wordpress.com. Utstilling kan nå ses i bibliotekets arealer i 3. etasje.

Velkommen til oss!

Bibliotek for medisin og helse

Foto: Frode Thomassen

Fakta om biblioteket:

• Åpent 8.30-20.00, fredager 8:30-17.00
  • 300 arbeidsplasser
  • 30 arbeidsplasser med PC
  • 6 store grupperom (12 plasser)
  • 6 små grupperom (6 plasser)
  • Kursrom

Sosiale medier: