DMF – kandidater til finalen i Forsker Grand Prix

av @NTNUhealth 25. september 2014

Under kveldens regionfinale på Byscenen i Trondheim, gjorde Det medisinske fakultet seg bemerket ved årets utgave av Forsker Grand Prix. Hele tre av til sammen ni kandidater var fra DMF.

Kveldens vinnere ble Arne Skulberg fra ISB og Åsmund Flobak fra IKM, og begge  går videre til finaleheatet i Oslo førstkommende lørdag. Deres forskning rundt henholdsvis nesespray mot heroinoverdoser og kombinasjoner av kreftmedisin vekket publikums – og dommernes – begeistring. Og etterpå ble de hyllet som helter av sine egne.

Dekan Stig Slørdahl er fornøyd med laginnsatsen:

– Gratulerer til Arne Skulberg fra ISB og Åsmund Flobak fra IKM som er videre til nasjonal finale i Forsker Grand Prix! Vi hadde hele tre kandidater med i den regionale finalen, så dette er god laginnsats. Jeg er stolt over at vi har unge forskere som er gode til å formidle. Vi har i flere år lagt vekt på forskningskommunikasjon ved fakultetet og jeg blir glad og stolt når jeg ser det bærer frukter.

Vi gratulerer på vegne av Det medisinske fakultet og skal følge dere med stolthet og spenning videre mot den store landsfinalen i Oslo førstkommende lørdag!