Vi søker friske, normalvektige barn og ungdom

av @NTNUhealth 9. september 2015

Blogger:  Mansoureh Hosseini,
Idrettsfysiolog ved Insitutt for sirkulasjon og bildediagnostikk

jente og gutt syklerHar du barn eller ungdom i alderen 7 til 16 år? Jeg og kollegene mine ved det medisinske fakultet ved NTNU og St. Olavs Hospital ønsker deres deltakelse som kontrollgruppe i en forskningsstudie.

Forskningsprosjektet, som undersøker treningseffekten hos barn med overvekt, søker nå friske, normalvektige barn og ungdom for å sammenlikne resultatene. Prosjektet har startet og deltakere inkluderes fortløpende. Prosjektet innebærer to besøk ved St. Olavs Hospital og vi tester for eksempel kondisjon, hjerte- og blodkarfunksjon, kroppssammensetning, tar blodprøver etc.

Kroppsmasseindeks (BMI) er vekt i kg/høyde i meter². I denne tabellen kan du se hva som er normalvekt.

Prosjektet er godkjent av Regional komité for medisinsk og helsefaglig forskning, Midt-Norge. For mer informasjon ta gjerne kontakt via med meg:

• Epost: mansoureh.hosseini@ntnu.no
  • Tlf: 455 477 47

Du finner også mer informasjon om studien på nettsiden vår .