MedHum-revyen 2014, 12. til 15. november

av @NTNUhealth 3. oktober 2014

Martin Syversen MyklandBlogger: Martin Syvertsen Mykland,
student og PR-sjef for MedHum-revyen

Denne høsten samles for åttende gang medisinstudentene i Trondheim til et stort sosialt og kreativt samarbeid som går på tvers av alle seks kull på studiet. Alt fra ferske førsteklassinger som ankom campus Øya nå i august til snart ferdigutdannede sjetteklassinger er blant de omkring 200 medisinstudentene som er involvert i dette prosjektet. Allerede i midten av februar 2013 startet arbeidet som viser sitt produkt 12. til 15. november i år.

Øving til MedHum-revyen 2014

Regissør Andreas Aass Engstrøm viser sammen med skuespillerne Rikke Bendixen, Tormod Rogne og Aleksander Kirkerud Roness fram en sketsj på en av hytteturene med produksjonsapparatet.

Medisinstudentene i Trondheim har den store glede av å kunne presentere MedHum-revyen 2014: PLACEBOEFFEKTEN!

Studiehverdagen på medisinstudiet i Trondheim består for de fleste av mye mer enn kun faglige aktiviteter. Gjennom studentorganisasjoner og frivillighet involveres nye studenter fra første stund i en lang tradisjon for engasjement og kreativitet. Dette toppes når medisinstudentene annethvert år arrangerer revy. En revy med mål om å være noe langt mer enn bare en vanlig studentrevy. En revy vi er stolte over å kunne vise fram til Trondheims befolkning så vel som studenter.

Øving til MedHum-revyen 2014

Skuespillerne Håvard Amund Viervoll og Tormod Rogne presenterer resultatet av den forutgående skriveøkten sammen med henholdsvis leder og medlem av tekstgruppa, Johannes Gihle Bruteig og Nina Sesseng Bratsberg.

Studentenes bidrag til revyen spenner over et stort spektrum. Det innebærer alt fra engasjement i en av de 12 arbeidsgruppene til kunstnerisk deltagelse som skuespiller, bandmedlem eller danser, eller stort kunstnerisk ansvar som regissør eller kapellmester. Hver enkelt kan bidra med sine interesser og sterke sider da gruppene varierer mellom alt fra webutvikling til kostyme- og scenearbeid. Sentralt i prosessen står et produksjonsapparat som gjennom hytteturer og kontinuerlig arbeid hele året, bidrar til å utvikle selve revyen.

Øving til MedHum-revyen 2014

Skuespillerne Håvard Amund Viervoll og Andrea Ravnå Raen fremfører sketsj med sjef for kostymegruppa Anna Gulaker Christiansen.

Årets oppsetning vises i Verkstedhallen på Svartlamoen fra 12. til 15. november. Som vanlig går overskuddet fra revyen videre til Medisinstudentenes Humanitæraksjon (MedHum) som i årets aksjon samarbeider meg Leger Uten Grenser om å gi gratis helsehjelp til mødre og barn i Bo-distriktet, Sierra Leone.

I september gikk MedHums aksjonsuke 2014 av stabelen og mange medisinstudenter har allerede gått fra dør til dør i Trondheim med innsamlingsbøsser. MedHum-aksjonen er en nasjonal innsamlingsaksjon arrangert av medisinstudenter i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo, og er blitt arrangert siden 1991. Forrige MedHum-revy i Trondheim var aksjonens nest største bidragsyter og i år har vi valgt å sette opp flere forestillinger enn noen gang før.

Alle er hjertelig velkomne til våre forestillinger og vi gleder oss stort til å vise fram resultatet av alt arbeidet som har blitt lagt ned det siste halvannet år. Ta med venner og familie på revy og en festaften dere sent vil glemme!