Campusbesøk ved Det medisinske fakultet

av @NTNUhealth 24. oktober 2014

Bloggere: Tina Øen Haugen og Erlend Frølanderlendhaugen
Medisinstudenter

Vi heter Tina og Erlend og jobber som omvisere ved Det medisinske fakultet.

Mange skoleelever ønsker å besøke Medisinstudiet i Trondheim for å finne ut mer om hva medisinstudentene lærer og få et innblikk i studiehverdagen deres. Jobben vår som omvisere er å ta deg som skoleelev med på en rundtur på sykehusområdet og informere om medisinstudiet vårt.

(Foto: Geir Mogen/NTNU)

Medisinstudiet ved NTNU er et seksårig profesjonsstudium som utdanner deg til et fremtidig legeyrke. Studiehverdagen tilbringes på universitetssykehuset St. Olavs Hospital på Øya i Trondheim. Medisinstudiet i Trondheim er et av landets mest populære studium, og dette gjenspeiler de høye inntakskravene.

Reisen starter ved Kunnskapssenteret hvor vi viser dere det nye og moderne biblioteket hvor medisinstudenter og andre helsefagstudenter arbeider side om side. Videre tar vi dere med til Nevrosenteret hvor vi demonstrerer bruken av ferdighetslaboratorier ved studiet.

Vi gjennomgår også ulike læringsformer som Problembasert læring (PBL), Lege-pasientkurset (LPK), uketjeneste og besøker én av de mange forelesningssalene og forklarer gangen i forelesninger, seminarer og klinikker. Til slutt runder vi av med en tur innom anatomisk samling hvor dere kan studere modeller av menneskekroppen. Underveis svarer vi med glede på alle spørsmål dere måtte ha!

(Foto: Geir Mogen/NTNU)

I tillegg så tilbyr vi på forespørsel andre typer omvisninger med mer undervisning om menneskekroppens funksjoner eller liknende.

Synes du dette høres spennende ut, eller ønsker du mer informasjon om livet som medisinstudent? – ta kontakt med rekruttering@dmf.ntnu.no for mer informasjon om hvordan DU kan dra på omvisning.

Velkommen!