X-faktor deltaker og x-statsråd åpnet fagdagen

av @NTNUhealth 5. juni 2014

I dag arrangerer St. Olavs Hospital og Det medisinske fakultet NTNU fagdag. Fagdagen arrangeres i Kunnskapssenteret, det foreløpig siste bygget som har vært planlagt i nye universitetssykehuset. Bygget er kronen på verket i et flott nytt sykehus, og er derfor en flott arena for dagens arrangement.

Adm.dir. Nils Kvernmo og dekan Stig A. Slørdahl ønsket velkommen og viste fram bilder av det nye sykehuset. Samtidig understreket de at ferdigstillelse av byggene ikke er det viktigste. Den største verdien ligger inne i byggene, hvor klinikere, forskere og studenter holder til side om side.

Åpen fagdag

Adm.dir. Nils Kvernmo og dekan Stig A. Slørdahl ønsket velkommen Foto: Karina Bjørkedal

I tillegg understreket Stig Slørdahl at det fremdeles er et bygg som mangler; psykiatrisenteret. Kanskje blir det fagdag i psykiatrisenteret om noen år?

I tilleg til de to lederne, ble fagdagen åpnet av tidligere x-faktor vinner Hans Bollandsås. Etterfulgt av Gudmund Hernes, tidligere helseminister og statsråd, nå forsker i Forskningsstiftelsen Fafo.

Åpning Fagdag

Tidligere x-faktor vinner Hans Bollandsås spilte blues