Vinnere julekalender 16.-21. desember

av Hanne Strypet 22. desember 2014

16. desember

Når det gjelder alkoholvaner, blir gutter hovedsakelig påvirket av fars alkoholatferd, mens både jenter og gutter påvirkes av mor, viser en HUNT-studie. Elisabeth Darj visste dette.

17. desember

TV2-programmet Erling Tronvik var med i heter God morgen Norge på TV2. Tronvik er hodepineekspert ved Institutt for nevromedisin NTNU og overlege ved St. Olavs Hospital og snakket om den nyutviklede mobilappen for migrenepasienter. Lars Trovatten Grønflaten ble den heldige vinner denne dagen.

18. desember

Universitetsbyene som har medisinstudium i Norge er Trondheim, Oslo, Bergen og Tromsø. Det visste Nikolai Melseth Flaaen.

19. desember

I oktober ga Kreftforeningen ut 17,3 millioner kroner til 15 forskere ved NTNU, St. Olavs Hospital og Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST). Gratulerer til Birgitte Belsaas.

20. desember

MedHum-revyen som over 200 medisinstudenter var med å arrangere her Placeboeffekten. Det visste Johanne Sandvand.

21. desember

1 av 12 kvinner får diagnosen brystkreft i løpet av sitt liv Marie Sigstad visste dette.