Er du en frisk, normalvektig eller lett overvektig mann (BMI* mellom 18,5 og 27 kg/m2)? Er du sofagris eller mosjonist? Har du en stillesittende jobb og er lite aktiv i hverdagen? Eller er du en mosjonist som trener mer enn 120 minutter i uka? Er du i alderen 18-50 år?

Da kan du bli med på en studie! Dette er en unik mulighet til å få utført tester som bare brukes i forskningssammenheng.

studie vo2max

Deltakere ønskes til studie ved NTNU

Vi er interessert i å undersøke den daglige variasjonen i insulinrespons og appetittregulering etter det samme testmåltidet og hvordan fysisk aktivitetsnivå og humør kan påvirke det.

Du må kunne møte opp tre ganger. Det første møtet består av veiing, måling, treningstest (VO2max) og mål av kroppssammensetning (BODPOD). Det første møtet tar ca 1 time. Det andre og tredje møtet består av milkshake og blodprøver (ca 3 timer begge ganger). Ved andre og tredje oppmøte er det mulig å ha med laptop, lesestoff og lignende.

Hvis du er interessert i å delta i studien og ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med masterstudent Linn Bøhler (linnbo@stud.ntnu.no).

Studien vil bli utført ved Det medisinske fakultet ved NTNU og er uten kommersielle interesser.

*BMI-kalkulator.