Stort campus? MazeMap viser vei

av Hanne Strypet 12. august 2014

Som ny student er de første ukene og månedene forrvirrende. Universitetssykehuset på Øya er stort, med flere ulike sentre som hver har mange etasjer og fløyer. Da er det ikke alltid så lett å finne frem til auditorium KBA der forelesningen om cellebiologi foregår, eller til BF11 der gruppeundervisningen skjer.

Med kart-appen MazeMap kan man søke opp rommet man skal til, og få tegnet opp en sti for hvor man skal gå for å komme dit.

MazeMap_screenshotMazeMap har innendørskart over området, og er både en app og en nettside.

Kartet kan også brukes til å søke opp nærmeste lesesal, toalett og parkeringsplass. Også NTNUs campus Gløshaugen har MazeMap.

MazeMap er en populær tjeneste – appen har hatt nærmere 14.000 brukere på Øya siden lanseringen av kartløsningen i august i fjor og hele 65 000 sidevisninger. Vi er så klart godt fornøyd med disse tallene.

Selv om nye studenter vil ha stor nytte av appen, er den også nyttig for studentene som har vært her en studnt og for ansatte ved Det medisinske fakultet og St. Olavs Hospital. Og så klart er kartene nyttige for pasienter og pårørende som skal finne frem til riktig klinikk eller sengetun.

Selv om vi nå har fått ny og høyteknologisk kartapp, skal vi ikke droppe vanlig skilting på området og i byggene. God og tydelig skilting er og vil fortsatt være viktig for universitetssykehuset.