Markering av nytt nasjonalt senter for toppidrettsforskning

av @NTNUhealth 9. april 2015
Åpning SenTIF Collage

1. Det nasjonale sentret for toppidrettsforsking er ligger i Granåsen, sammen med Olympiatoppen. 2. Gaveoverrekkelser til det nye senteret under åpningen. 3. God stemning da Stein Ingebrigtsen spilte Rosenborg-sangen. 4. Tale ved professor og daglig leder av senteret, Gertjan Ettema. Foto: Heine Skipenes

Fra januar 2015 ble Senter for toppidrettsforskning (SenTIF) etablert i Trondheim, som det 4. nasjonale senter for idrett i Norge.

For å markere opprettelsen av SenTIF som nasjonalt senter inviterte instituttet og fagmiljøet medarbeidere og samarbeidspartnere til en markering i Toppidrettssenteret på Granåsen, torsdag 9. april.

Senteret er det første med fokus på toppidrett. SenTIF er organisert under NTNU ved Det medisinske fakultet, Institutt for nevromedisin og faggruppen Bevegelsesvitenskap, lokalisert sammen med Olympiatoppen Midt-Norge i Toppidrettssenteret i Granåsen utenfor Trondheim.