Det medisinske fakultet gjennom 40 år

av Kristina Jones 6. oktober 2015
Utsnitt av skulpturen "Opp-ned" utenfor Medisinsk teknisk forskningssenter. Foto: Jon Terje Fossland

Utsnitt av skulpturen “Opp-ned” utenfor Medisinsk teknisk forskningssenter. Foto: Jon Terje Fossland

For 40 år siden fikk Trondheim en medisinerutdanning. Det markerer begynnelsen for Det medisinske fakultet ved NTNU, som i 2015 feirer sitt 40-årsjubileum.

I dag har fakultetet Norges mest populære medisinstudie med rundt 700 medisinstudenter, i tillegg til 800 studenter på andre studieprogram og emner. Fakultetet har omlag 1200 ansatte og huser forskningsmiljøer som merker seg ut internasjonalt. Våre fagmiljøer er blant annet pionerer innen ultralyd og hjerneforskning og vi organiserer en av verdens største folkehelseundersøkelser. Sammen med St. Olavs Hospital er vi Europas mest moderne universitetssykehus.

Se høydepunktene i fakultetets historie og ferden frem mot det fakultetet vi har i dag.

Markeres med jubileumsseminar

Fakultetets historie, fakultetet i dag og veien videre er tema når det 9. oktober 2015 arrangeres et jubileumsseminar i Kunnskapssenteret i anledning 40-årsjubileet. Seminaret er åpent for alle interesserte.

Du kan også få med deg jubileumsseminaret direkte på nett via strømming, fra kl. 11 på fredag.