Avslutningsseremoni for kull 09 – medisinstudiet

av @NTNUhealth 15. juni 2015

Fredag 12. juni inviterte Det medisinske fakultet til avslutningsseremoni for avgangskullet i medisin.

Storsalen i Studentersamfundet var pyntet og fylt av spente gjester. Kandidatene gikk inn i prosesjon til musikk fremført av musikere fra Trondheim kammermusikkfestival.

Glimt fra starten av seremonien

Fungerende dekan Bjørn Gustafsson ønsket velkommen før Joakim Røbergshagen, fiolin og Mona Spigseth, flygel spilte Paganini’s Cantabile. Joakim er 14 år og sønn av en av avgangsstudentene.
Dekan Stig Arild Slørdahl og administrerende direktør ved St. Olavs hospital Nils Kvernmo fortsatte deretter med hilsen til de nye kandidatene.

Dekan Stig Arild Slørdahl og prodekan Hilde Grimstad sto for utdeling av vitnemål.
Cand.med. Vidar Tran avsluttet med kandidatenes tale.

Stig Arild Slørdahl, Nils Kvernmo og Vidar Tran talte til kandidatene

Professor Ivar Skjåk Nordrum ved Institutt for Laboratorie, barne- og kvinnesykdommer mottok studieseksjonens utdanningspris. Nordrum har i mange år hatt et sterkt engasjement for studenter og undervisning. Men han fikk prisen spesielt for sin innsats de siste to år i rollen som faglig prosjektleder for studiegjennomgangen av medisinstudiet.

Ivar Sjåk Nordrum mottar utdanningsprisen

Ivar Skjåk Nordrum mottar utdanningsprisen

Mellom talene ble vi servert vakker musikk og sang av musikere fra Trondheim kammermusikkfestival og sopran Stine Mari Langstrand. Strykekvartetten besto av Sigmund Tvete Vik og Kristin Reigstad, fiolin, Bergmund Skaslien, bratsj og Marianne B. Lie, cello. Vi hadde gleden av å oppleve strykekvartetten sammen med Joakim Røbergshagen i en feiende flott utgave av Monti’s Czardas.

Musikere fra Trondheim kammermusikkfestival

Bilder fra vitnemålsutdelingen:

Oversiktsbilde kandidaterOversikt kandidater, 2. bildeOversiktsbilde kandidater, 3. bildeOversiktsbilde kandidater, 4. bilde